| |

ירושלים:

הציבור החרדי גילה את פרדס חנה: "רוכשים קרקעות בזול עבור הילדים לפני שהמחירים יזנקו"

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print

מחירי הדיור במדינת ישראל הופכים את רכישת הדירה לילדים למשימה שלמרבית המשפחות הפכה לבלתי אפשרית. פרדס חנה הפכה לאבן שואבת עבור משפחות מהציבור הדתי-לאומי והחרדי, שמבקשות להנות מעליית המחירים, ובכך להבטיח את עתיד ילדיהן. האם זה הפתרון האולטימטיבי בשביל לעבור את ה"וורט"?

למי מאיתנו זה לא קרה? רגע לפני ה"וורט" מתרוצצות המחשבות בראש "היכן יגורו בני הזוג? מה יש להורים שלה או שלו להציע? האם אי פעם יצליחו לרכוש דירה? הסיטואציה מתוחה. זוגות ההורים יושבים זה מול זה, אם הכלה מגישה את הכיבוד והשיחות על מימון החתונה – ועתיד הילדים על שולחן. הזוג הצעיר נמצא במרחק שיחת טלפון ומצפה לשמוע שהכל נסגר ברוח טובה, ואתם, ההורים, רק שוברים את הראש מאיפה יבוא הכסף. אלא שייתכן והפתרון נמצא מעבר לפינה.

כאשר יוקר המחייה בישראל ובכלל בעולם שובר שיאים והמרחק לרכישת דירה עבור זוגות צעירים הוא בגדר חלום, הורים רבים שוברים חסכונות ,מבקשים הלוואות ולעיתים גם מנסים לדחות את מועד החתונה, הכל על מנת לא לאכזב את הילד. ישנם הורים שמצליחים לגייס את הכסף עבור הדירה אחרים מפצלים דירות קיימות ומתפללים לסיעתא דשמיא. אבל יש גם פתרונות אחרים.

1,600 משפחות כבר רכשו בפרדס חנה

לאחרונה החלו לא מעט משפחות לאתר שטחים להשקעה בסכומים לא גבוהים. שטחים שבבוא העת צפויים, על פי הערכות, להניב רווחים נאים. אחד מהאזורים, שהפך פופולרי מאוד בקרב המגזר הדתי-לאומי, הוא אזור פרדס חנה שבמרכז הארץ. היתרונות של פרדס חנה הם רבים: הסביבה הכפרית והירוקה, חיי הקהילה המפותחים, הקירבה לאזורי תעסוקה והחיבור לתחבורה ציבורית (רכבת) ולכבישי ראשיים.

יתרון מרכזי שלא ניתן להתעלם ממנו הוא המחיר – תמורת 179 אלף שקלים ניתן לרכוש יחידת קרקע להשקעה לטווח ארוך. כ-1,600 משפחות כבר הבינו את הפוטנציאל ורכשו יחידת קרקע בשטח כולל של כ-300 אלף מ"ר, במטרה להבטיח את עתיד ילדיהן ולסייע להם להגיע לדירה המיוחלת בבוא העת. על פי הערכות מומחים המחיר צפוי לזנק ב-400% ברגע שהקרקע תגיע לשלב ההפשרה.

מעוניינים לקבל מידע נוסף על פרויקט הקרקעות בפרדס חנה?
השאירו פרטים >>

להביט מהצד בעליית הערך

נהירת המשפחות למגרשים המוצעים בפרדס חנה אינה מקרית. מדובר בהשקעה במחירים נמוכים במיוחד, וללא סיכונים מיותרים. הקרקע, הממוקמת בסמוך למתחם ביג, מוגדרת בתוכנית המתאר הארצית (תמ"א 35) כקרקע למגורים, מה שמעניק לה סיכויי הפשרה גבוהים. בנוסף, בסמוך לקרקע המדוברת נמצא מתחם אילנות שכבר הופשר – מה שמעיד על סיכויי הפשרה גבוהים במיוחד.

העובדה שהקרקע היא קרקע פרטית הרשומה בטאבו הופכת את הליך הרכישה לבטוח יותר, בהשוואה למתחמים אחרים. רכישת הקרקע נעשה בשקיפות מלאה מול בעל הקרקע, שמעביר את הרישום בטאבו על שמו של הרוכש בהליך מהיר. כל הרוכשים במתחם חתומים על הסכם שיתוף, שנעשה מול פירמת עורכי דין בכירה, בראשות עו"ד דורון אריאל. הסכם השיתוף מגן על הרוכשים ומונע התנגדויות לתהליך ההפשרה העתידי. הכסף נמצא בנאמנות – וכל שנותר הוא להמתין ולראות את ערך הקרקע וההשקעה עולים.

למי מתאימה ההשקעה בקרקע?

כמו בכל השקעה בעולם הנדל"ן, לא הכל מתאים לכולם. מדובר בעיקר על משפחות שכבר יש בבעלותם דירה או בית, והצליחו לחסוך כמה מאות אלפי שקלים ומתלבטים כיצד הכי נכון להשקיע. ההשקעה בקרקעות מחייבת ריצה למרחקים ארוכים. עליכם להבין כי מדובר בהשקעה לטווח ארוך, אשר מצריכה המתנה, במהלכה הכסף שנחסך "מנוטרל". עם זאת, מדובר בהשקעה בסכומים נמוכים בהרבה מאלו הדרושים לרכישת דירה, אשר שכר נאה בצדה.

העובדה כי מדובר בהליך לו שותפים כבר 1,600 משפחות מייצרת תחושות ביטחון עבור המשקיע הבא. במתחם בפרדס חנה נמכרו כאמור כבר למעלה מ-300 אלף מ"ר. המשפחות הללו הבינו שכדי להגיע לחתונה של הבן או הבת בראש שקט צריכים לפעול כבר עכשיו.

"אפשר לחתן את הילדים בכבוד"

"בדור הזה נחנקים מחובות ונעזרים בהורים או בירושות כדי לנסות לקנות דירות בפרוייקטים", מסביר אברך מישיבה בצפון הארץ. "בדור הבא יהיה בלתי אפשרי לקנות דירות ולכן רכישת קרקעות להשקעה, כשהילדים עוד צעירים, הוא פתרון שמשפחות חרדיות רבות מצאו כדי להצליח לחתן את הילדים בכבוד.

"אבי, עד יומו האחרון, מסר עצמו על התורה ועל חינוך ילדיו ונכדיו ועל זה גם אני גדלתי בלי פשרות. מכיוון שכך גם החינוך שאני גדלתי בחיידר בישיבה קטנה וגדולה ואח"כ בכולל שנים רבות. הפשט היה שאין חכמות, ואם לומדים ומתחנכים שללומדי תורה יש סייעתא דשמיא אז ככה זה יהיה, אבל בפועל המציאות היא שבלי השתדלות זה לא עובד".

על פי נתונים של בכירים בעולם הנדל"ן מחירי הדיור רק ילכו ויעלו. למרות שבמשרד השיכון מנסים לצנן את עליית המחירים מבט על כל חלקי הארץ מגלה כי כמעט בכל מקום מחירי הדיור עלו. המציאות גררה לא מעט משפחות לשפץ דירות מחדש ולפצל אותן על מנת להעניק לזוג הצעיר קורת גג. התמקדות בקרקעות היא פתרון מחוץ לקופסה שיש באפשרותו לתת מענה ובעיקר שקט נפשי שנים קדימה.

מעוניינים לקבל מידע נוסף על פרויקט הקרקעות בפרדס חנה?

השאירו פרטים >>

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם:

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: