| |

ירושלים:

אריה ברזילי

אריה ברזילי לא האמין שזה יקרה לו: "המוקד הרפואי לחולי לב הציל את החיים שלי"

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print
במהלך אירוע לב כל דקה היא קריטית, וכך היה במקרה של אריה, שסבל מכאב ראש חזק וסחרחורת. למרבה המזל, הוא עדכן את המוקד הרפואי לחולי לב – וחייו ניצלו. "הרופא במוקד הכיר את ההיסטוריה הרפואית שלי, ראה א.ק.ג ששלחתי לו מרחוק וקיבל החלטה שהצילה את חיי. כשהגעתי לבי"ח הכניסו אותי ישר לחדר הלם, ולא עזבו אותי לשנייה"
אריה ברזילי

אריה ברזילי, בן 68 מחיפה לא שיער בנפשו שהוא חווה אירוע לבבי. "קמתי בבוקר, אשתי ישבה במרפסת. עשיתי קפה לה ולי. פתאום התחלתי להרגיש סחרחורת. בינתיים הבן שלי הגיע וביקש שאני אלך איתו לאיזה מקום. הגעתי למטה, פתאום סחרחורת. הוא רץ מהרכב, תפס אותי ופתאום התחילו לי כאבי ראש, המוח שלי קדח. הוא לקח אותי למעלה, אמרתי "תביא לי אופטלגין", ושכבתי במיטה", הוא מספר.

למזלו של אריה, לפני שהספיק להירדם, הוא פנה למוקד הרפואי של שחל. "אשתי אמרה לבן שלי, 'יש לו שחל'. הבן הוציא את המכשיר, היה מספר טלפון והתקשר אל הרופא. הרופא אמר 'אתה לא ישן ולא כלום, יבוא אמבולנס וייקח אותך'. הוא נשאר איתי על הקו, הכיר את ההיסטוריה הרפואית שלי – וידע בדיוק מה לעשות" מספר אריה. 

"תוך כדי השיחה איתו הניידת הגיעה, לקחו אותי לבית החולים ולא עזבו אותי לשנייה, וידאו שאקבל את הטיפול הרפואי הכי טוב. שחל ישר הכניסו אותי לחדר הלם. בתוך שלושה-ארבעה ימים הייתי על הרגליים", הוא אומר ומסכם: "המוקד הרפואי של שחל הציל את החיים שלי".

רוצים לבדוק מה המנוי של שחל כולל?
השאירו פרטים >>

* לצורך הגנה על פרטיותכם -
לאחר מילוי הטופס יישלח אליכם
קוד אבטחה לנייד בן 4 ספרות

סיוע רפואי מהיר ונכון יכול להפריד בין חיים למוות

כמו אריה, רבים מאיתנו חושבים "לי זה לא יקרה", אבל הנתונים היבשים מצביעים על כ-10,000 אירועי לב המתרחשים בשנה בישראל בלבד. למעשה, מחלות לב הן גורם התמותה מספר 2, לאחר מחלת הסרטן. קשה להאמין עד כמה מדובר בתופעה נפוצה, ועוד יותר – עד כמה אבחנה מקצועית ומדויקת ותגובה מהירה יכולות לקבוע את ההבדל בין חיים למוות.

לשם כך הוקם שירות האבחון הרפואי מרחוק על ידי חברת שחל, חברה בינלאומית מובילה, המקדמת את תחום הטלרפואה ברחבי העולם. בעת הצטרפות לשירות מוקם עבור המטופל תיק רפואי דיגיטלי, המכיל את הרקע הרפואי, בדיקות א.ק.ג ותיעוד של ההיסטוריה הרפואית. 

המוקד הרפואי זמין 365 ימים בשנה, 24/7, ובכל חשש שעולה ניתן להתקשר ולקבל אבחון מדויק, עם אפשרות למדוד ולשלוח א.ק.ג מרחוק ולהזניק ניידת המאוישת ברופא, פרמדיק ובמכשור המתקדם ביותר. בעזרת המקצועיות הרפואית והטכנולוגיות המתקדמות של שחל, זמני הטיפול בחולי לב מתקצרים בזמן ממוצע של שעתיים וחצי ביחס לכלל האוכלוסיה.

"כל אדם מבוגר, ובטח אם הוא לבד, צריך סיוע רפואי צמוד"

את נחיצותו של השירות, ובמיוחד עבור מי שגר לבד בביתו, ממחיש סיפורה של ד"ר שפרה קרולף, ניצולת שואה, בת  80 מתל אביב.

ד"ר שפרה קרולף
ד"ר שפרה קרולף

"זה היה בליל הסדר בתחילת הקורונה. בעלי בדיוק נפטר מקורונה ולנכדים היה אסור להגיע בגלל הסגר. הכנתי ארוחה קטנה, ואיך שפרסתי את המפה נתקפתי בהרגשה מאוד קשה. מיד שידרתי במכשיר שלי א.ק.ג לשחל. כאשר אני משדרת, הם שומעים את הפרפור ויודעים להשוות לא.ק.ג הקודם", היא מספרת.

"דיברתי עם רופאה מאוד נחמדה שיודעת להרגיע. מהר מאוד עברנו מהמצב הרפואי שלי והעגום לדברים אחרים.

כל אדם מבוגר, גם אם הוא לא לבד, ובטח ובטח אם הוא לבד, טוב שיהיה לו סיוע רפואי צמוד. והסיוע הטוב ביותר זה שחל".

"המוקד ליווה אותי 24 שעות. בזכותם אני פה היום"

אבל לא מדובר על שירות המשרת אנשים מבוגרים בלבד. נורית ביסקר אלמוג מקריית חיים היתה רק בת 66 כאשר חוותה אירוע לבבי. "לפני 5 שנים עברתי ניתוח לב פתוח. בהתחלה לא קיבלתי את זה שאני חולת לב. הרעיון שאני צריכה השגחה לא נתפס אצלי", היא מספרת.

נורית ביסקר אלמוג
נורית ביסקר אלמוג

"יום אחד ישבתי לארוחת בוקר עם חברה, ופתאום הרגשתי שאני עומדת להתעלף. החברה שלי התקשרה מיד לשחל והצוות הרפואי ליווה אותי שעות בטלפון. המוקד שלהם ליווה אותי באותו יום 24 שעות. הם הצליחו לאזן אותי. בזכות שחל אני נמצאת פה היום".

מציל חיים בחירום, משפר איכות חיים בשגרה

בשחל מספרים כי השירות משפר את חייהם של המנויים, אך לא פחות – של בני המשפחה המודאגים. "אנשים שמצטרפים לשירות מדווחים על הקלה עצומה כי יש להם למי לפנות, אפילו כאשר עולה החשש הקל ביותר. הם לא צריכים לרוץ לבית החולים ולעמוד שעות בתורים, אלא יכולים להתייעץ עם מומחה בשיחת טלפון מהירה. במוקד מופיעה ההיסטוריה הרפואית של המנוי, ובהתאם למדדים ולהיסטוריה הרפואית, ניתן להמליץ למטופל כיצד לפעול ומה לעשות. זה מציל חיים בשעת חירום, ונותן ביטחון ומשפר איכות חיים בשגרה". 

לסיכום, אומרים בשחל: "עם למעלה מ-30 שנות ניסיון וכ-150,000 פניות בשנה, אנחנו גאים ללוות מאות אלפי מנויים בכל זמן ובכל מקום – ולעזור להם לחיות בלב שקט".

רוצים לבדוק מה המנוי של שחל כולל?

השאירו פרטים >>>

* לצורך הגנה על פרטיותכם -
לאחר מילוי הטופס יישלח אליכם
קוד אבטחה לנייד בן 4 ספרות

– דף זה אינו מיועד לאבחון, טיפול, ריפוי או מניעה כלשהי של מחלה.
– התוצאות עשויות להשתנות וייתכן והתוצאות אינן מייצגות או עשויות להיות לא מדוייקות
– מידע זה אינו מהווה ייעוץ רפואי ואין להסתמך עליו ככזה

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם:

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם:

אימות באמצעות SMS

ברגעים אלה שלחנו אליך קוד אימות בן 4 ספרות לטלפון הנייד. כדי להשלים את שליחת הטופס יש להזין את הקוד וללחוץ על כפתור השליחה