| |

ירושלים:

החזר של 560 אלף שקל לחולה סוכרת בן 60 ששילם מס הכנסה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print

חייבים במס הכנסה הסובלים משילוב של בעיות רפואיות כמו סוכרת, מחלות לב ועוד, עשויים להיות זכאים לפטור ממס הכנסה על השכר או הפנסיה, ולעיתים להחזר רטרואקטיבי של מס ההכנסה עד שבע שנים אחורה. המשמעות: חיסכון והחזרים של מאות אלפי שקלים

דוד, שעבר את גיל 55, סבל כמו רבים מבני גילו מבעיות רפואיות שונות – ובהן מחלת סוכרת והתקף לב שעבר. בהתייעצות אקראית עם עורך דין, גילה דוד כי קיים הליך שבו הוא יכול לקבל החזר רטרואקטיבי על מס ההכנסה ששילם שבע שנים אחורה – וכן פטור ממס לשארית חייו.

"זהו פטור שרבים לא שמעו עליו – ואין זה מקרי, הרי ברור שרשויות המסים מעדיפות שנמשיך לשלם כסף", מספר עו"ד עמוס כהן, שותף בכיר במשרד מרקמן טומשין, המתמחה בתביעות נזיקין. "אנחנו מייצגים אלפי עובדים וגמלאים בדרך לפטור ממס, אבל כמעט תמיד אנחנו אלה שמעלים את האפשרות הזו בפני הלקוחות.

"הפנינו את דוד לבצע בדיקות רפואיות, ובתחילה נקבעה לו דרגת נכות נמוכה – אבל ערערנו, והצלחנו להשיג עבורו דרגת נכות המזכה בפטור ממס הכנסה, גם רטרואקטיבית. ההחזר היה בגובה של 560,000 שקל היישר לחשבון הבנק, על מס ששילם בשנים קודמות – והחיסכון העתידי שלו שוערך ביותר מ-900,000 ש"ח".

חלון הזדמנויות של שבע שנים – לקבלת החזר רטרואקטיבי

לדברי עו"ד כהן, "אנשים רבים שעברו את גיל 55 סובלים ממחלות ובעיות רפואיות שונות, ובהן סוכרת, אירועים מוחיים, התקפי לב, מחלות ריאה, פרקינסון, סרטן ומחלות אוטואימוניות נוספות. חשוב לנו להעלות את המודעות לכך שאדם כזה המרוויח יותר מ-9,000 שקל בחודש, יכול לקבל פטור ממס הכנסה עקב הבעיות הרפואיות, וכך לחסוך סכומים של מאות אלפי שקלים – כשהפטור רלוונטי לשכירים, לעצמאיים ולפנסיונרים כאחד".

איך מקבלים את הפטור?

"הצעד הראשון הוא הגשת בקשה להופיע בפני הוועדות הרפואיות של מס הכנסה. עורך דין מנוסה בתחום ידע להנחות את המבקש בכל שלב וימנע ממנו מלעשות טעויות שיכולות להיות קריטיות להחלטה של הוועדה הרפואית, שכן אין פשרות בהליך זה: או שיש פטור, או שאין", מסביר עו"ד כהן. 

"למשל, צריך לוודא שעורך הדין המלווה מתחייב לייצג את הלקוח בוועדות הרפואיות. חברות למימוש זכויות לדוגמה, אינן יכולות לייצג את הלקוחות בוועדות עצמן ויש בכך חיסרון עצום", הוא מבהיר. "פטור ממס לבעלי הכנסה גבוהה יכול להיות פקטור שמשנה חיים, במיוחד כשהוא ניתן לכל החיים וניתן לקבל את הפטור גם על הפנסיה. לכן, חשוב להתייעץ עם עורך דין ולפעול בדרך המקצועית ביותר לפני הפנייה לרשויות כדי לא לפגום בסיכויי ההצלחה".

כדי לבדוק את זכאותכם לפטור ממס הכנסה, בחרו את גיל החולה:

חיסכון של מיליון שקל בזכות פגישה מקרית עם עורכי הדין

"אחד מלקוחותינו הוא גמלאי של אחד הבנקים הגדולים, המקבל קצבת פנסיה של כ-18,000 שקל בחודש. ייצגנו אותו בעקבות תאונת דרכים שעבר, אך תוך כדי הפגישה, כשהבנו שהוא סובל מסוכרת ובעיות אורתופדיות. ידענו שהוא עשוי להיות זכאי לפטור ממס הכנסה על גמלת הפנסיה", מספר עו"ד כהן. 

"התחלנו לטפל בתיק – והשגנו עבורו פטור ממס הכנסה לעתיד, וגם החזר רטרואקטיבי של חמש שנים אחורה. הוא קיבל 240 אלף ש"ח על מס ששילם בעבר – ובסך הכל חסך מעל למיליון ש"ח, בזכות אותה פגישה אצלנו".

מעל ל-90% הצלחה

זוהי רק דוגמה אחת ממקרים רבים שבהם כבר טיפל משרד מרקמן טומשין, בעל ניסיון של יותר מ-30 שנה, המדורג כמשרד מוביל בתחומי דיני נזיקין וביטוח לאומי. "למשרד ניסיון של אלפי תיקים ויותר מ-90% הצלחה, ואנו מייצגים עובדים וגמלאים רבים בכלל תחומי הנזיקין", מציין עו"ד כהן.

מייסדי המשרד – ליאור טומשין וגלעד מרקמן – פועלים רבות בתחום מימוש הזכויות – עו"ד טומשין מנחה תוכנית רדיו שבועית בשם "כבוד העו"ד" ברדיוס 100FM, בה הוא משיב לשאלות המאזינים המבקשים עצה משפטית בנושא; ואילו עו"ד מרקמן מכהן כיום כיו"ר (משותף) של ועדת הביטוח הלאומי בלשכת עורכי הדין ומקדם חקיקה סוציאלית.

כמה מס אפשר לחסוך בשנה

במשרד מדגישים כי הפטור ניתן עד לשכר של 600 אלף שקל בשנה. לשם ההמחשה, אדם שמשתכר 12 אלף שקל ברוטו מדי חודש ונמצא זכאי, יהיה פטור ממס בהיקף של כ-240 אלף שקל בעשר השנים הקרובות – חיסכון אדיר; ומי שמשתכר 18 אלף ש"ח ברוטו בחודש, יוכל ליהנות מפטור של כ-600 אלף שקל בעשר שנים.

הפטור ניתן עד ליומו האחרון של המבוטח לרבות על הפנסיה, ויש גם החזר רטרואקטיבי של עד שבע שנים אחורה. לדברי עו"ד כהן, "חשוב מאוד לפנות בזמן, ולא לפספס את ההזדמנות לקבל מאות אלפי שקלים חזרה לחשבון הבנק".

כדי לבדוק את זכאותכם לפטור ממס הכנסה, בחרו את גיל החולה:

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם:

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: