| |

ירושלים:

משירותי בריאות ועד לקצבת ילדים: הוצאת דרכון אוסטרי צוברת תאוצה בציבור החרדי

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print

מי זכאי לקבל דרכון אוסטרי? מדוע דרכון מסוג זה יכול לעזור לחרדים המתגוררים בחו"ל? ואיך גם אתם תוכלו לבדוק את זכאותכם בתוך כמה דקות? כל מה שרציתם לדעת על תיקון החוק לדרכון האוסטרי שהולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות – ומקל על יהודים רבים בתפוצות

תיקון לחוק האזרחות האוסטרי שנכנס לתוקף ב-1.9.2020 הוביל לכך שישראלים רבים מנצלים את ההזדמנות לקבל דרכון אוסטרי משלהם וליהנות משלל הטבות.

התיקון מרחיב למעשה את הזכאות לקבלת אזרחות אוסטרית לצאצאים של כל מי שנרדף על ידי המפלגה הנאצית בשטחה של אוסטריה, זאת בנוסף לכל מי שעזב את אוסטריה עוד לפני השתלטות הנאצים עקב רדיפה אנטישמית וניצולי השואה שעזבו את אוסטריה לאחר מלחמת העולם השנייה. התיקון הנוכחי פותח בפני יהודים רבים אפשרות לקבלת דרכון אירופי על כל היתרונות הרבים הטמונים בכך.

בתקופה האחרונה יותר ויותר ישראלים מהציבור הכללי גילו את השיטה ופועלים להשיג דרכון כזה לעצמם. אך מסתבר כי הדרכון האוסטרי יעיל במיוחד עבור חרדים המעוניינים לגלות למקום תורה, כמו לימודים בישיבה, סמינר או בכולל בחו"ל – ולכן הוא צובר תאוצה בקרב הקהילות החרדיות. 

"חרדי המחזיק בדרכון אוסטרי יכול להשתלב ביתר קלות בישיבות ובקהילות באירופה, כמו למשל באנטוורפן בבלגיה. אבל מדובר בפיתרון מצויין גם עבור חרדים הגולים לקהילות בארה"ב, כמו למשל ב-770 ניו יורק, וזאת משום שהוא חוסך מהם צורך בהוצאת ויזה בכל פעם מחדש", כך מסבירים במשרד עו"ד דקר פקס ושות', שסייע כבר לאלפי ישראלים להוציא את הדרכון הנכסף. 

לבדיקה ראשונית ללא עלות לזכאותכם לדרכון אוסטרי, בחרו את קבוצת הגיל שלכם:

רב, שליח חב"ד או מוהל: מתפרנסים בכבוד ובחסות החוק

כיצד תורם הדרכון האוסטרי דווקא לציבור החרדי? חרדים רבים עוברים להתגורר במדינות האיחוד האירופי עם משפחותיהם כדי למלא מגוון רחב של תפקידים – רבני קהילה, שליחי חב"ד, שוחטים ומוהלים. דרכון אוסטרי מאפשר לכל אלה להתפרנס בכבוד במסגרת חוקי המדינה.

יתרה מכך, מי שבבעלותו דרכון אוסטרי מתקבל כתושב המדינה ומקבל את שלל ההטבות שיש לה להציע, כולל קצבאות ילדים, שירותי רפואה מתקדמים מוזלים ועוד. כאשר מדובר במשפחות מרובות ילדים יש לכך חשיבות כלכלית אדירה שמסייעת לחיי היום יום. חשוב להדגיש כי לשם קבלת הקצבאות וההטבות על המשפחה להתגורר באוסטריה ולנהל בה את מרכז חייה.

ובנוסף, כאמור, מי שמחזיק בדרכון אוסטרי ויבחר להתגורר בארה"ב יהנה מהקלות ולא יידרש להוצאת ויזה בכל תקופה מחדש.

לא כדאי להיות 'אויבער חוכם': דרכון אוסטרי מוציאים עם עו"ד מומחה

אז מה צריך לעשות כדי להוציא דרכון אוסטרי? היו מי שניסו להיות 'אויבער חוכם' וניסו לעשות את הדרכון לבד או דרך עורך דין שאיננו מתמצא בפרטים – ולדאבונם הם נחלו אכזבה קשה שלא הייתה שווה לא את הכסף ולא את הזמן היקר של כולם.

"החוק האוסטרי סבוך ועל מנת להוציא את הדרכון יש להוכיח כי צאצאי המשפחה נרדפו על ידי המפלגה הנאצית בשטחה של אוסטריה ואף לתקף במסמכים את הימצאותם באוסטריה בשנים מסויימות. ישנה חשיבות להיכרות עם החוק והתיקון החדש, הבנה עמוקה של השפה והתמצאות בכל הסעיפים הקטנים של התהליך", מסבירים המומחים במשרד עו"ד דקר פקס ושות'.

"צוות המשרד שלנו דובר את השפה המקומית ומתחזק קשרים אישים וחמים בשגרירות, דבר שמעניק להם ייתרון גדול בלקדם תהליכים ולזרז אותם עד לתוצאה הטובה ביותר". 

לסיום, אומרים במשרד עו"ד דקר פקס ושות': "בתקופה האחרונה אנו עדים לביקושים מצד הציבור החרדי להוצאת דרכון אוסטרי. חשוב לנו לציין כי משפחות מרובות ילדים אשר מגישות דרכנו את הבקשה לבדיקת זכאות מרוכזת, או קבוצות שעושות את התהליך – זכאיות לפריסת תשלומים נוחה ולהוזלה מיוחדת במחיר. מסיבה זו משפחות חרדיות רבות בוחרות בנו לסייע להן בתהליך, ואנו מלווים אותן יד ביד, עם הרבה סבלנות ויחס אישי, עד לקבלת התוצאה הטובה ביותר".

לבדיקה ראשונית ללא עלות לזכאותכם לדרכון אוסטרי, בחרו את קבוצת הגיל שלכם:

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם:

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: