| |

ירושלים:

האיש שלנו ברומניה: "דירות בבוקרשט הן הדבר הלוהט שישראלים קונים היום"

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print

לאחר שמילא במשך שנים תפקידי מפתח בחברות הנדל"ן הגדולות בישראל, דוד מלכא התחיל לשווק את אחד הפרויקטים האטרקטיביים בלב בוקרשט. בזכות המעבר מהמטבע המקומי אל היורו בשנת 2026, ואחוזי שכירות ה-Airbnb הכי גבוהים באירופה שעומדים על 98% – המשקיעים הישראלים בוחרים שוב ושוב להשקיע במרכז בוקרשט, בנכסים המנוהלים בשיטת "הכל כלול". ישבנו לשיחה צפופה עם דוד מלכא, היום מנכ"ל סטאר קוואליטי, כדי לדבר על שוק הנדל"ן הכי חם כיום באירופה, זה שהישראלים לא מפסיקים לדבר עליו

אחרי מספר פרויקטים מוצלחים בקפריסין, דוד מלכא, מנכ"ל חברת סטאר קוואליטי, החל לשווק פרויקט בפריים לוקיישן בבוקרשט, בירת רומניה. מלכא, האדם שפיצח את השיטה לנדל"ן שאמנם נמצא בחו"ל, אבל עם מודל השקעה ובטוחות בדיוק כמו שאנחנו רגילים ואוהבים בארץ, החליט לייצר לישראלים את הוודאות שהם זקוקים לה גם בפרויקט המדובר בבוקרשט, בשיטת "הכל כלול" שנותנת את הבטוחות המקסימליות למשקיעים.

"בחרנו בפרויקט הזה כי הוא נמצא ממש לקראת סיום הבנייה", הוא אומר. כלומר, משקיעים ישראלים יכולים להשקיע היום עם הון עצמי של 130 אלף יורו בלבד וממש אוטוטו להתחיל להשכיר את הדירות, כאשר הצפי לתשואה עומד על כ-9% אחרי כל ההוצאות. אין דברים כאלו בישראל, ולמען האמת – זה יוצא דופן גם במונחי הנדל"ן של בוקרשט".

לתיאום שיחה עם חברת סטאר קוואליטי - השאירו פרטים>>

נדל"ן בחו"ל, מודל השקעות ישראלי - מה זה בעצם אומר?

השקעה ברומניה כיום היא עניין רווחי?

"דירות בבוקרשט הן הדבר הלוהט היום בגלל המעבר שמתוכנן ליורו. לצד זה, כדי להרוויח צריך לבחור נכון. אנחנו מודעים לכך שאחת הבעיות המרכזיות של ישראלים עם השקעות בחו"ל זה הפחדים הרבים שמתלווים לעסקה – לא מכירים את המקום, לא מכירים את היזם, אין ליווי עו"ד וחשבון נאמנות, אין בטוחות, והרבה פעמים גם אין מימון".

"אנחנו בעצם בנינו מודל המתבסס על הנדל"ן הישראלי לאלו המחפשים השקעה בטוחה, יש לנו ליווי צמוד של עורכי דין, חשבון נאמנות אליו הכספים מגיעים עד למימוש, כך שהלקוחות מקבלים ערבויות, בנוסף על כל זה אנחנו גם יודעים לתת מימון של עד 70% במידת הצורך".

מה זה אומר השקעה בטוחה?

"נתחיל בזה שאנחנו בוחרים אך ורק בפרויקטים בפריים לוקיישן עם הרבה בטוחות. לדוגמא כאן מדובר בשוק הכי חם באירופה, עם מדד airdna של 98% תפוסה כלומר כמעט מאה אחוז תפוסה של קהל AirBNB במרכז בוקרשט לאורך כל השנה! 

"בנוסף, הפרויקט הוא לקראת סיום, אנחנו לא משקיעים בפרויקטים על הנייר אלא רק בתהליכים מתקדמים כך שהמשקיעים מתחילים לראות את התשואה השוטפת מגיעה אליהם ממש תוך מספר חודשים. מדובר בצפי לתשואה של 9% נטו לאחר כל ההוצאות, דירות במחיר של החל מ-130 אלף יורו בלבד".

"בכל מקום בו המטבע המקומי הוחלף ליורו - הנדל"ן זינק משמעותית"

מעבר למה שמלכא מספר, הלכנו וחקרנו קצת על החברות באיחוד האירופי וגילינו שהחל משנת 2026 מטבע הליי המקומי יוחלף ביורו. כששאלנו אותו על ההשלכות של המעבר ליורו הוא ענה: "בכל מקום שהמטבע הפך ליורו, הנדל"ן קפץ משמעותית, כך שמדובר פה בפרויקט שמעבר לבטוחות שדיברנו עליהם, יש צפי לעליית ערך משמעותית מאוד".

מה מייחד את פרוייקט לילה רזידנס ספא?

"קודם כל כמו שאמרתי מדובר בפריים לוקיישן, במרכז העיר, היכן שהתיירים אוהבים ללון. מדובר בפרויקט המיועד לתיירות AirBNB ובעצם קיבלנו אישור השכרה תיירותית שזו רגולציה שלא כל פרויקטי הנדל"ן עומדים בה. בנוסף, הפרויקט ברמת גימור מאוד גבוהה, כולל סאונות, ג'קוזי, לאונג' מפנק, כל מה שתייר צריך".

דוד מספר שמתוך 100 הדירות בפרויקט, 40 כבר נרכשו. בנוסף אם לוקחים בחשבון את הפרויקטים הקודמים בקפריסין וביעדים נוספים, הושקעו בחברת סטאר קוואליטי מעל 37 מליון יורו בשנים האחרונות.

אילו תקנים מחויבים על פי חוק בפרויקט מסוג זה?

"ראשית יש לנו אישור תקן רעידות אדמה (סימסי), בנוסף בשלב זה אנחנו היחידים בעיר שקיבלנו אישור להשכרה תיירותית לטווח קצר לבניין שלם".

מי בעלי הנכסים שרכשו בפרויקט?

"אנחנו מחויבים לסודיות אך כן אציין שקיימים מספר בכירים בתעשייה שרכשו אצלנו בפרויקט. יש מספר פנסיונרים שרכשו דירה גם כשהשקעה וגם כדירת נופש, אבל מרבית ההתעניינות בפרויקט היא דווקא של זוגות צעירים שמכירים את השוק בבוקרשט, מבינים שמדובר ביעד תיירותי חם, ויודעים שעם מעט הון עצמי הם יכולים להשקיע בדירה המניבה להם פי כמה ממה שיכלו להשיג בתשואה בארץ".

לתיאום שיחה עם חברת סטאר קוואליטי - השאירו פרטים>>

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם:

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: