| |

ירושלים:

רובע הנחל באשדוד: עתודות הקרקע האחרונות מוצעות למשקיעים בהנחה משמעותית

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email
Share on print

אשדוד, העיר השישית בגודלה בישראל, מתכננת להקים בשנים הקרובות עוד 30 אלף יחידות דיור – אך כמעט לא נותרו סביבה קרקעות. איך תוכלו לרכוש שם קרקע ב-99 אלף ₪ בזמן שמרבית המשווקים בישראל מוכרים אותה בעשרות אלפי שקלים יותר?

אשדוד היא עיר הידועה במרקם חברתי מיוחד, המשלב תושבים ילידי הארץ לצד עולים מכל המדינות, והתפתחה רבות בשנים האחרונות גם בתחום התעסוקה. אין פלא, אם כך, שילדי העיר שבגרו והקימו משפחות משלהם רוצים להישאר בה – והביקוש לדיור בעיר גובר והולך, בעוד שהשטחים הפתוחים סביבה מצטמצמים.

השטח האחרון שאליו יכולה העיר להתרחב נמצא סמוך לכניסה הצפונית לאשדוד, וזכה לכינוי "רובע הנחל". שם, על שטחים חקלאיים, מבקשת העירייה לבנות לא פחות מ-30 אלף יחידות דיור, שיספקו חלק מהביקוש הגואה למגורים בעיר. זאת, מאחר שבמערב גובלת העיר בים, ואילו לדרום ולמזרח אינה יכולה להתרחב, שכן היא גובלת בשטחים בנויים.

הרובע החדש מקודם בשיתוף משרד השיכון, במטרה להקים עליו גם דירות רבות במסגרת תוכנית "מחיר למשתכן".

הנחה של עד 80 אלף שקל ממחיר השוק

משקיעים שכבר הבינו את הפוטנציאל הטמון באשדוד ישמחו לגלות כי בימים אלה משווקות קרקעות ברובע הנחל באשדוד, במחיר אטרקטיבי במיוחד ביחס לשוק – החל ב-99 אלף שקל בלבד, על ידי קבוצת מ.ל.ן נדל"ן. קרקעות זהות באזור משווקות במחירים גבוהים משמעותית, במחירים של 179-149 אלף שקלים. מדובר בקרקע שהיא פרטית בטאבו (רק 7% מהקרקעות במדינה הן פרטיות בטאבו).

מהי הסיבה למחיר הנמוך בכ-50 עד 70 אלף שקל ממחירי השוק? לדברי משה מאור, מבעלי קבוצת מ.ל.ן נדל"ן, "בניגוד למרבית המשווקים באזור, אנחנו הבעלים בפועל של הקרקע – מה שמאפשר לנו לחתוך את פערי התיווך, הלקוחות שלנו קונים למעשה ישירות מבעלי הקרקע, ונהנים מהנחה עצומה על מחיר השוק".

"קרקע עם פוטנציאל כלכלי אדיר"

"כחברה העוסקת בייעוץ כלכלי, יש לנו את הניסיון והידע הדרושים כדי להעריך את האטרקטיביות של הקרקע. מסביר משה מאור, "השקענו שנה שלמה בחיפוש קרקע אטרקטיבית להשקעה באזור, ושמחנו מאוד כשהצלחנו להניח יד על השטח הזה – שיש לו פוטנציאל כלכלי אדיר. לכן, אנחנו בעצמנו מחזיקים בקרקע ובכוונתנו להשאיר חלק נכבד אצלנו, כך שהאינטרס שלנו זהה לאינטרס של הרוכשים, ואנחנו ממליצים להם רק על מה שטוב גם עבורנו – אנחנו כמובן מאמינים שהיא תעלה את ערכה באופן משמעותי. הוגשה תכנית סיפוח שתאושר בקרוב, וברגע האישור מחיר הקרקע צפוי לזנק במאות אחוזים".

"כל הפרסומים שנתקלנו בהם בנושא מחירי הקרקע ברובע הנחל מציגים מחירים של 149,000-179,000 ₪ ליחידת קרקע. אנחנו מוכרים את אותה הקרקע ב-99,000 ₪ – יש כאן רווח מיידי למשקיעים שלנו – זה חשבון פשוט".

השקעה לטווח ארוך, אך גם לטווח קצר

לדברי משה מאור,  "אנחנו עוקבים בשנים האחרונות בדאגה אחרי מחירי הדירות, ומודעים לכך שנעשה קשה יותר ויותר לקנות דירה בישראל. כיום דרושות יותר מ-150 משכורות לקניית דירה – משימה כמעט בלתי אפשרית לרוב הישראלים, שלא נולדו עם כפית של זהב בפה.

"המטרה שלנו היא לא רק להרוויח כסף במכירת הקרקע, אלא גם לאפשר לכמה שיותר אנשים להצליח לרכוש דירה משלהם בעזרת ההשקעה הכדאית ביותר למען עתיד ילדיהם. אנחנו גם מציעים אפשרות למימון מלא של הקנייה – כלומר, גם אנשים שאין להם את הכסף באופן מידי, יכולים להצטרף להשקעה דרכנו".

מבחינתכם, מדובר בהשקעה לטווח רחוק?

"זו כמובן השקעה טובה מאוד לטווח רחוק, כאשר הרובע החדש כבר יהיה בנוי; אבל כבר עכשיו, עוד לפני שהקרקע הופשרה לבנייה למגורים, המחיר שלה עולה ב-15% עד 20% כל שנה. כלומר, גם בהשקעה לטווח קצר, יש כאן פוטנציאל רווח מצוין. מי שרוכש יכול למכור את הקרקע בכל שלב, כאשר אנחנו מלווים את התהליך ומסייעים למצוא רוכש פוטנציאלי אם צריך. על פי דוח השמאי יהיו לפחות 10 דירות לדונם!"

"בכל מקרה חשוב לזכור שאלה חלקות הקרקע האחרונות שאשדוד יכולה לבנות עליהן, וכל עוד הקרקע עוד לא הופשרה לבנייה זה הזמן להכות על הברזל בעודו חם. סביר להניח שהזדמנות כזו לא תחזור על עצמה בעתיד הקרוב. במחיר שאנחנו מציעים, כל הצדדים נהנים – גם אנחנו כמוכרי הקרקע, וגם הרוכשים, שייהנו מעליית ערך שתאפשר להם להשקיע בעתיד שלהם ושל הילדים שלהם".

מתעניינים בהשקעה בקרקע ברובע הנחל?

מלאו את הפרטים מטה ונציג יחזור אליכם

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם:

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: