| |

ירושלים:

כבר בדקתם האם אתם זכאים לדרכון פורטוגלי?

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print

מיליוני ישראלים זכאים לאזרחות פורטוגלית! כך עולה מהערכות המבוססות על נתונים דמוגרפיים עדכניים (יהודים שמוצאם מארצות המוצא המזכות). אזרחות פורטוגלית מקנה זכות לקבלת דרכון אירופאי, ואנו לא מכירים ישראלים רבים אשר יתנגדו לקבלת דרכון אירופאי.

אז אולי גם לכם מגיעה אזרחות פורטוגלית?

בשנת 2015, תוקן חוק האזרחות הפורטוגלי באופן המאפשר קבלת אזרחות פורטוגלית לצאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל. היתרון הענק של החוק הפורטוגלי (להבדיל ממקבילו הספרדי שגם חוקק באותה שנה) הינו בפרוצדורה פשוטה וקלה. ואכן, בחודשים האחרונים יותר ויותר ישראלים מגלים את האטרקטיביות שלו ומזדרזים להתחיל בהליך לקבלת אזרחות פורטוגלית.

כדי לעשות סדר בנושא, פנינו ליוני קפלן, אשר שימש בעבר בתפקידים בשגרירות פורטוגל בישראל, במסגרתם היה אמון על יישום הליך האזרחות ונחשב למומחה בתחום. כיום משמש קפלן, בתפקיד בכיר כסמנכ”ל וכסמכות מקצועית בחברת פורטוגליס המתמחה בהליך והינה כיום החברה הגדולה והמובילה בתחום.

"החוק הפורטוגלי מתרכז בהוכחת זיקה למגורשים", מסביר קפלן ומדגיש את היתרונות, "אינו דורש דרישות נוספות וההליך הינו קל, פשוט ומהיר, בוודאי ביחס להליכים אחרים".

"אין ספק שמדובר בהזדמנות ייחודית ודי חד-פעמית לקבלת דרכון אירופאי. כעת, ההליך פשוט יחסית, אולם לטעמי יש להזדרז במימושו מאחר וגובר הסיכוי שיתווספו תנאים נדרשים נוספים, אשר יהפכו אותו למורכב יותר".

יוני קפלן, סמנכ"ל מקצועי בפורטוגליס

אז מי זכאי לדרכון פורטוגלי?

שאלנו את קפלן למי באמת יש סיכוי לקבל דרכון פורטוגלי. “צאצאי המגורשים מגיעים מארצות מוצא רבות ומגוונות בהרבה מאלה שרוב האנשים מעלים על דעתם”, מבהיר קפלן.

אם ככה, ליוצאי אלו ארצות כדאי לבדוק אם הם זכאים לדרכון?

"החזקה הינה שלרובם המוחלט של יוצאי צפון אפריקה (מרוקו, אלג’יר, טוניס, לוב ומצרים), ארצות הבלקן – יוון, בולגריה, יוגוסלביה של פעם, טורקיה, סוריה ולבנון ודרום אמריקה, קיימת זכאות מובהקת. צאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל ניתן למצוא גם בהולנד וחלק מסוים של יהדות עיראק".

למה כל כך משתלם להחזיק דרכון פורטוגלי?

כמדינת איחוד אירופי, אזרחות פורטוגלית מבטיחה יתרונות משמעותיים לאזרחיה ולמחזיקי דרכון פורטוגלי, בדיוק כמו לבעלי כל דרכון אירופאי אחר:

חופש תנועה: מעבר חופשי בין מדינות האיחוד ללא אשרה או הצגת דרכון.

כניסה למדינות רבות (כולל ארצות הברית) ללא אשרה: כניסה ללא אשרה למאות מדינות ובכלל זה לארצות הברית ואף למדינות רבות נוספות, שבעלי דרכון ישראלי לא אינם רשאים להיכנס אליהם.

מגורים ועבודה: הזכות לשהות ולעבוד בכל מדינות האיחוד ללא צורך באישור מיוחד, לרבות זכאות לכל ההטבות הסוציאליות הנהוגות  עבור תושבי האיחוד.

לימודים גבוהים: הטבות משמעותיות בעת קבלה לאוניברסיטאות ציבוריות ברחבי האיחוד, עד כדי סבסוד משמעותי או מלא של שכר הלימוד.

האם גם אתם זכאים לדרכון פורטוגלי?

לבדיקת זכאות בחינם השאירו פרטים

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם:

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: