| |

ירושלים:

רשלנות רפואית בטיפולי שיניים: איזה פיצוי מגיע למטופל?

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print

טיפול שיניים הוא עניין רציני, ולמרבה הצער, לא כל רופאי השיניים מסוגלים לבצע אותו במיומנות הראויה. מרבית האנשים לא דורשים את הפיצויים המגיעים להם וחבל… מדובר בפיצויים שמגיעים למאות אלפי שקלים!

עו"ד חזי רובין

בכל שנה, מטופלים רבים העוברים טיפולי שיניים כירורגיים נופלים קורבן לרשלנות רפואית. במקום שמצבם ישתפר בסיום הטיפול, אותם מטופלים סובלים מכאבים ומבעיות אסתטיות חמורות. הם נאלצים לעבור טיפולי שיקום ותיקון בעלות גבוהה, וחווים עוגמת נפש וסבל ממושך. במקרים מסוימים טיפול שיניים רשלני עלול לגרום גם לאובדן שיניים בריאות.

איך קורה שאנשים מגיעים לטיפול רפואי ויוצאים עם נזקים כבדים?

"יש גורמים רבים לרשלנות רפואית בכירורגיית פה ולסת, אבל לרוב הבעיות מתחילות בטיפול אצל רופא שאינו מומחה ואין לו את המיומנויות הדרושות, הציוד או הידע המתאים לביצוע הטיפול. מבחינה חוקית, כל רופא שיניים בארץ יכול למשל להשתיל שתלים אצל מטופל, גם אם אינו מומחה" מסביר עו"ד חזי רובין, המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית. "אנו המשרד שמטפל אולי במספר התביעות הגדול ביותר בישראל בתחום רפואת השיניים, ובמסגרת עבודתנו אנו נחשפים למקרים חמורים מאד. הפיצוי הכספי בתביעות רשלנות רפואית מסוג זה יכול להגיע לגובה של מאות אלפי שקלים".

עו"ד רובין מספר על אחד מהתיקים בו טיפל לאחרונה: "הגיע אלינו מטופל שסבל מחרדה דנטלית קשה והיה זקוק למגוון טיפולים משקמים לרבות טיפולי שורש, חידוש טיפולי שורש והתקנת כתרים. לאחר שגייס כוחות נפשיים פנה לקבלת טיפול רפואי. למרבה הצער, הרופא שטיפל בו ביצע טיפולי שורש לקויים ואף התקין גשרים וכתרים בצורה לא נכונה, מה שגרם להתפתחות עששת מתחת לגשרים והכתרים ובסופו של יום לאובדן חלק גדול מהשיניים. בנוסף גילינו חוסרים ברישומי הרופא וגם זוהי כמובן רשלנות רפואית. במקרה הזה הנזק היה עצום. מדובר בכאב וסבל גדולים מאד. הפיצוי שקיבל המטופל במסגרת הסכם פשרה עמד על 310,000 ש"ח".

אם נפלתי קורבן לרשלנות רפואית, מהו סכום הפיצויים שאוכל לקבל?

"כל מקרה לגופו, ותלוי בחומרת המצב", מסביר עו"ד רובין, "צריך להביא בחשבון את היקף הטיפול הנדרש כדי לתקן את הנזק, את מידת הסבל ועוגמת הנפש שנגרמו ועוד. סכום הפיצויים נע בדרך כלל בין עשרות אלפי שקלים למאות אלפים. לאחרונה אף ניתן פסק דין שבו נקבע פיצוי של יותר ממיליון שקלים, במקרה של יישור שיניים שעירב הליכים כירורגיים והשתלות.

לא מזמן טיפלנו במקרה בו הרופא החדיר למטופל שתלים מבלי לתת את דעתו לבדיקת ה c.t שהמטופל ביצע. הוא השתיל שתל ארוך מידי ופגע בעצב. כתוצאה מכך, נגרמה למטופל פגיעה עצבית לצמיתות, שבאה לידי ביטוי בכאב תמידי ואבדן תחושה בשפה ובלשון. גם מקרה זה הסתיים בהסכם פשרה והלקוח פוצה בסכום של 254,000 ₪."

מהם סימני האזהרה שמחייבים התייעצות משפטית?

"סימני האזהרה הנם כאלה המעידים על כישלון הטיפול כגון : חוסר נוחות, קושי באכילה, סגר פה לא תקין, נשירה של הגשרים, הכתרים או השתלים".

גם לכם נגרם נזק בעקבות טיפול שיניים?
אם ברצונכם לברר האם מגיע לכם פיצוי ולקבל ייעוץ משפטי

פנו למשרד עו"ד חזי רובין ושות' וניצור עמכם קשר בהקדם

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם:

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: