| |

ירושלים:

המרכז להשכלה פיננסית מחלק לקהל הרחב כרטיסים לכנס בנושא נדל"ן והשקעות

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print
בעקבות הצלחתם של כנסי המרכז להשכלה פיננסית ברחבי הארץ, המרכז ממשיך לקיים פעילות במתכונת רחבה ומאפשר לקהל רחב יותר ללמוד את רזי הנדל"ן ושוק ההון ולהבין טוב יותר מה לעשות עם הכסף. מתגוררים בצפון הארץ, בדרום או בירושלים? גם לכם יש עכשיו הזדמנות להצטרף להצלחה ולהשתתף בכנס, הפתוח לקהל הרחב ללא עלות!

גם אם אתם לא חייבים לנהל את הכסף שלכם בעצמכם, רצוי מאוד שתבינו יותר לעומק מה באמת קורה כיום בעולמות הנדל"ן ושוק ההון ומה צפוי לקרות ב-2019. בכנס שוק ההון והנדל"ן של המרכז להשכלה פיננסית, באווירה נעימה על כוס קפה ועוגה, מדברים המומחים של המרכז על הנושאים החמים בעולם ההשקעות ופותחים לבאי הכנס את התיאבון להעמיק את הידע שלהם בתחום.

בחרו את אזור מגוריכם ושריינו את מקומכם בכנס.

נותרו מקומות אחרונים בשלושת הכנסים הקרובים. מהרו לשריין את מקומכם >>

פגשנו את ישראל מורגנשטרן, מנהל אקדמי במרכז להשכלה פיננסית, מבכירי המרצים בישראל ומומחה לניתוח כלכלי פונדמנטלי, כדי להבין ממנו האם כל אחד יכול להגיע לחופש כלכלי. "אני לא בעסקי מכירת האשליות" הוא פותח ואומר, "חופש כלכלי הוא יעד שלא מגיעים אליו תוך שבועיים וגם לא תוך חודשיים. אבל אם השאלה היא האם ניתן להגיע ליעד הזה בטווח זמן סביר של כמה שנים, אני טוען שעם הידע והכלים הנכונים התשובה היא חד משמעית – כן"

נשמע שיש כאן "אבל"...

"אין אבל" מסביר מורגנשטרן. "יש פעולות שצריך לבצע אם רוצים באמת להגיע לחופש כלכלי. הראשונה והחשובה ביותר, מנסיוני האישי, היא לצבור ידע. בשנים האחרונות הפכנו לצרכנים נבונים ומודעים יותר: אנחנו משווים מחירים, מתמקחים על חבילות טלוויזיה וסולרי, לא חותמים בעיניים עצומות על כל הצעת מחיר שאנחנו מקבלים.

ישראל מורגנשטרן, המרכז להשכלה פיננסית

בהקשר הזה חלה התקדמות משמעותית בהתנהלות הכלכלית הקולקטיבית שלנו כעם, והדבר לא שונה בתחום ההשקעות: בין אם מדובר על שוק ההון או שוק הנדל"ן, הדרך להרוויח כסף היא להקטין סיכונים ולמקסם רווחים. איך עושים את זה? רק באמצעות צבירת ידע ופיתוח הבנה בתחום. זה לא עניין של מזל, אלא של החלטות מושכלות שצריך לדעת לקחת".

כלומר, צריך להיות כלכלן או יועץ השקעות כדי להרוויח כסף?

"ממש לא", מדגיש מורגנשטרן,  "כמו שאין חובה להיות סוכן ביטוח כדי לבחור את הביטוח שנותן לך את הכיסוי הטוב ביותר במחיר הנמוך ביותר, אבל כן צריך להתמצא. מדובר בתחום שיש בו הרבה משתנים. צריך ללמוד איך מבחינים בין השקעות טובות להשקעות לא טובות.  למשל, אם מצאת עסקה שמציעים בה תשואה של עשרות או מאות אחוזים בתוך זמן קצר, רצוי שתיקח צעד אחורה ומהר כי סביר שמדובר במלכודת. בנוסף, חשוב להבין אם ההשקעה מתאימה לך ולאורח החיים שלך. יכול להיות שתיתקל בהשקעה עם תשואה משוערת של 200% אבל שצפויה להתממש רק בעוד 15 שנה. אם זהו פרק זמן ארוך מדי עבור תוכניותיך הכלכליות סביר שההשקעה הזאת לא מתאימה לך. ידע הוא כוח, והוא גורם מכריע בתחום הזה".

אני מניח שצריך הון התחלתי כדי להשקיע. מה סדרי הגודל?

"זהו אחד הדברים שאנחנו מדברים עליהם בכנס", משיב מורגנשטרן. "אנשים מניחים שנדרשים סכומים גדולים כדי להצליח להרוויח מהשקעה, ומופתעים כשאנחנו מציגים להם את הנתונים. ישנם סוגים מגוונים של השקעות, גם בשוק ההון וגם בשוק הנדל"ן, ואין נוסחה קבועה של סכום מינימלי להשקעה. זה לא עובד ככה. יצא לנו לעבוד גם עם משקיעים קטנים, שהפכו סכום סולידי של 300,000 ₪ ל-750,000 ₪ בחמש שנים.

נשמע טוב. אז איך הופכים 300,000 ₪ ל-750,000 ₪ ב-5 שנים?

"לומדים ואוספים מידע" עונה מאיר פרי, מנכ"ל המרכז להשכלה פיננסית ושותפו של מורגנשטרן, "זאת ההשקעה הטובה ביותר וההמלצה החמה ביותר שלי לכל משקיע מתחיל. זאת גם הסיבה שבגללה התחלנו לקיים את הכנסים שלנו. הבנו, שהחסם העיקרי של רוב הישראלים שחושבים על השקעה הוא חסך משמעותי בידע רלוונטי. אז בנינו כנס בן שעתיים, פתוח לקהל הרחב, שבו אנחנו חושפים את הקהל למושגים ולכללים בסיסיים בהשקעות ובתכנון פיננסי, סוקרים מגמות, ומספקים כלים שיסייעו למשתתפים בכנס גם בהתנהלות הפיננסית היומיומית שלהם וגם בתכנון העתיד הכלכלי שלהם ושל משפחתם.

ואם אין לי כרגע סכום פנוי להשקעה? יש לי טעם לבוא לכנס?

"כמובן", משיב פרי. "אלה בסך הכול שעתיים מזמנך שבהם תקבל מידע וכלים שיסייעו לך לקבל החלטות פיננסיות נכונות. בכנס אנחנו לא מדברים רק על השקעות אלא גם על חסכונות פנסיוניים, קרנות השתלמות וגמל ונושאים נוספים שמשותפים לכולם, לא רק למי ששוקל השקעה. מדובר במידע שיכול לשפר את החשיבה הכלכלית של כל אדם ושנכון שיהיה ברשות כל אחד ואחת".

מעוניינים לשריין מקום בכנס? בחרו את אזור מגוריכם

נותרו מקומות אחרונים בשלושת הכנסים הקרובים. מהרו לשריין את מקומכם >>

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם:

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: