| |

ירושלים:

התוכנית שתסייע לבעלי 20% נכות ומעלה למצוא עבודה – הושקה בישראל

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print

אנשים רבים מתקשים למצוא עבודה שתאפשר להם לממש את היכולות והכישורים שלהם. התוכנית החדשה של משרד העבודה והרווחה – 'תעסוקה שווה', מציעה ליווי אישי, סדנאות והכשרה לכל אלו שיש להם 20% נכות ומעלה מהביטוח הלאומי – עד שיגיעו ליעד המיוחל.

בישראל מאות אלפי אנשים המוכרים על ידי הביטוח הלאומי כבעלי נכות של 20% ומעלה, ורבים מהם מתקשים במציאת עבודה. אוכלוסייה זו, מונה בין היתר חולים במחלות כרוניות, מחלימים מסרטן, נפגעי טראומה ועוד מגוון רחב של מצבים שכל אחד מאיתנו יכול לחוות במהלך חייו.

התוכנית החדשה שהשיק משרד העבודה והרווחה נועדה לתווך בין מקומות עבודה אטרקטיביים ומגוונים, לזכאים לכך על פי ההגדרות שנקבעו לתוכנית. "אנחנו פונים לכל מי שמוגדר על ידי הביטוח הלאומי כבעל נכות של 20% ומעלה", אומרים ב'תעסוקה שווה'. "פונים אלינו אנשים עם התמודדויות שונות וסוגי שונים ומגוונים של מוגבלויות. חלק מהאנשים עם השכלה ויכולות גבוהות, וחלק מעוניינים במשרות התחלתיות בתחומים שונים. מבחינתנו, כל מי שמגיע לתוכנית מקבל יחס אישי ואת הכלים שמתאימים לו באופן ספציפי – טווח המצבים שאנו נתקלים בהם הוא עצום ולכן היחס הוא פרטני וכך גם ההתאמה למקום העבודה".

התוכנית, שמה דגש על סיוע במציאת עבודה קרוב למקום המגורים של הפונים, ותהליך הליווי האישי כולל גם הכשרה והשמה – בכדי שכל אחד יוכל למצוא את הפוטנציאל שבו, ויקבל הזדמנות למצות אותו במקום העבודה.

מגוון רחב של משרות בכל הארץ

התוכנית ממומנת במלואה על ידי משרד העבודה והרווחה ומוצעת לכל מועמד מתאים שמעוניין לעבוד במשרה של מעל ל-50%. "אנשים רבים לא יודעים מהיכן להתחיל, הם שולחים קורות חיים אך לא מקבלים מענה ונכנסים לתסכול. אנחנו כאן בשביל לעזור בכל השלבים, יש לנו מגוון רחב של משרות בכל הארץ, ליווי פרטני, סדנאות להכנה לעבודה, מיומנויות מחשב, כתיבת קורות חיים, הכנה לראיונות ועוד המון כלים לטובת המועמדים", אומרים בתוכנית.

בנוסף, מדגישים כי הם דואגים לליווי מקצועי וצמוד לכל מועמד, כולל הערכה של החוזקות, המגבלות והכיוונים התעסוקתיים המתאימים לו ביותר. כמו כן, הם מדגישים כי מועמדים מתאימים יוכלו לקבל הכשרות מקצועיות בסבסוד המדינה. המועמדים שלא עומדים בקריטריונים יוכלו להיעזר במאגר המשרות של 'תעסוקה שווה' ולקבל סיוע ממרכז ההשמה לצורך שליחת קורות חיים למעסיקים.

כדי לבדוק את התאמתכם להשתתפות בתוכנית בחרו את אזור מגוריכם הכללי:

כתובת אחת לכולם

בעוד שבעבר ארגונים וגופים סיפקו על פי רוב שירותים לפי סוג המגבלה, הרי ש'תעסוקה שווה' מאפשרת לכל אדם עם מוגבלות שהינה מעל 20%, העומד בקריטריונים לקבל את השרות. "בנוסף", מסבירים ב'תעסוקה שווה', "זוהי הפעם הראשונה שישנה תכנית המאגדת תחת קורת גג אחת מענה הן לאנשים עם מוגבלות והן למעסיקים ליווי הדרכה והכוונה".

"אנחנו כתובת אחת לכולם – בלי לשפוט את המועמד ובלי צורך להבין מנין נובעת הזכאות שלו לנכות", מסבירים בתוכנית. "זאת, מתוך הבנה שיש דבר אחד שמשותף לכולם – הרצון למצוא עבודה שתאפשר להם להוכיח את עצמם. כך, אנחנו מתאימים את הטיפול לסטנדרטים המקובלים בעולם".

התוכנית כאמור ניתנת למשתתפים במימון ממשלתי מלא, ובצוות התוכנית מסבירים כי היא מיועדת לאנשים שאינם עובדים כלל, או בהיקף של 50% לכל היותר; ושאינם נמצאים בתהליך ליווי אחר.

עבודה המתאימה למועמד ולכישוריו

התוכנית מופעלת בפריסה ארצית באמצעות גופים המתמחים בכל אזור בארץ, "אנחנו נותנים את השירות בסביבה הטבעית של הלקוחות שלנו – במרכזים עירוניים; הם לא צריכים לנסוע רחוק או להגיע למקום שמטפל רק באנשים בעלי מוגבלויות", מסבירים בתוכנית.

הפונים נהנים מסדנאות המסייעות להם להרחיב את סל הכישורים שלהם ולשפר את תהליך מציאת העבודה; וכן מהפנייה להכשרה מקצועית. ב'תעסוקה שווה' מחזיקים מאגר משרות נרחב באזורים שונים ברחבי הארץ – כשהמאגר מוסיף להתעדכן ולהתרחב מיום ליום.

"מקום עבודה הוא אחד המרכיבים הכי חשובים בביטחון של כל אדם. מדובר על הרבה מעבר למקור פרנסה אלא על סיבה לצאת מהבית בכל יום, ועל תחושת משמעות. לכן, זה המיקוד של התוכנית החשובה הזו".

כדי לבדוק את התאמתכם להשתתפות בתוכנית בחרו את אזור מגוריכם הכללי:

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם:

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: