| |

ירושלים:

הפנסיה של העובדים משגעת אתכם? כך תחסכו את כאב הראש ואת הכסף שלכם

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print

יש לכם עסק בישראל? סביר להניח שאתם מעסיקים מישהו שינהל את הפרשות הפנסיה של העובדים שלכם ומשלמים לו הרבה כסף על זה. מערכת דיגיטלית חדשה מציעה פתרון קל לשימוש בעלות של שקלים בודדים לכל עובד מדי חודש

לבעלי עסקים קטנים ובינוניים בישראל יש אתגרים רבים – ואחד המרכזיים שבהם הוא הטיפול בהפרשה ושיוך כספי פנסיה לעובדים, כאשר החל מ-2020 כל מעסיק בישראל חייב לעשות זאת באופן דיגיטלי. עם זאת, לעסקים קטנים אין תשתית מתאימה, בהיבט של כוח אדם ומחשוב, והם לא מחזיקים בידע הנדרש כדי לבצע את ההעברות הפנסיוניות לפי הכללים הסבוכים שקבע משרד האוצר.

"יש לא מעט עסקים וחברות שמנהלים את חישובי הפנסיה של העובדים על גבי אקסלים", אומר בנימין אלקובי, שפיתח מערכת אוטומטית בתחום הסליקה ושיוך הכספים. "מעבר לחוסר הנוחות שבכך והפתח לטעויות קריטיות, בעלי העסקים חשופים לתביעות מצד העובדים, ולקנסות מצד משרד האוצר משום שהחל מ- 2020 גם מעסיקים קטנים, מחויבים לערוך חישובים אלו באופן דיגיטלי ללא קשר למספר העובדים שלהם".

"חברות גדולות יותר מעסיקות גורם מקצועי בעסק שיעסוק בניהול כספי הפנסיה של העובדים, ההפרשות וכל מה שקשור בקליטה של עובד חדש או פיטורים. הפונקציה הזו עולה לחברה עשרות אלפי שקלים בשנה שיכולים להיחסך בקלות", מסביר בנימין.

פתרון דיגיטלי יעיל וידידותי

"הבנו שיש צורך לפתור את עניין שיוך הכספים וחישובי הפנסיה כך שגם יעמדו בהנחיות האוצר, אך לצד זאת יהיו ידידותיים ולא יקרים עבור עסקים קטנים", מסביר בנימין את הרעיון מאחורי סמארטי – החברה שהקים.

"הצלחנו לייצר פתרון דיגיטלי מקצה לקצה. המערכת של סמארטי מאפשרת למעסיקים להעביר ולשייך את כספי הפנסיה באופן פשוט, מדויק ומהיר, וכוללת תפעול פנסיוני על פי הנחיות האוצר, ניהול תשלומים לקופות, הכנת דו"חות ויתרות לפיצויים ועוד".

העלות: שקלים בודדים לכל עובד בחודש

כדי להשתמש במערכת, כל מה שנדרש מהמעסיק הוא להעביר אחת לחודש את קובץ התשלומים לנציג השירות, כאשר עובדי החברה דואגים לטפל בהעברת הכספים ולשייכם. עלות השירות היא שקלים בודדים לכל עובד מדי חודש, כאשר החברה מתחייבת לשירות ותמיכה מלאה.

בנוסף, מקבל המעסיק גישה למערכת בה הוא יכול לראות בכל רגע נתון את המצב הפנסיוני של כל עובד, ולמעשה מהווה אסמכתא להעברת הכספים ושיוכם כראוי. המערכת מספקת גם שירותים נוספים המקלים על המעסיק בכל הקשור לטפסי 101, צפייה אוטומטית בתלושי שכר, ריכוז דיווחי נוכחות במקום אחד, ניהול תהליך קליטת עובד חדש וכן ליווי תהליך סיום העבודה של עובד שעוזב.

"הפכנו נושא מורכב ורגיש לידידותי ופשוט"

"בנינו את המערכת כך שתספק ללקוחות כמה יתרונות מרכזיים – ובראשם עמידה בחוקים ובתקנות של משרד האוצר והגנה מפני סיכוני תביעות עובדים וקנסות רגולטוריים", אומר בנימין. "אנחנו חוסכים למעסיקים כסף באמצעות ניהול נכון ומדויק יותר של כוח האדם, כשכל המידע מרוכז במקום אחד ולא צריך לבזבז זמן ומשאבים כדי למצוא אותו, כולל שירות מוקד לבירורים ותמיכה למעסיקים ולעובדיהם. בנוסף, המידע מאובטח ומוצפן, ושמור בארכיון שלנו למשך שבע שנים".

לדברי בנימין, "שכר העובדים הוא הדבר הכי חשוב בחלק גדול מהארגונים, ולא פעם הטיפול בו גורר הוצאות גבוהות. סמארטי הפכה נושא מורכב ורגיש לנגיש, ידידותי, פשוט ויעיל, עם מערכת המתעדכנת באופן אוטומטי בהתאם לשינויים בתקנות האוצר – כך שהמעסיק לא ייפגע כתוצאה מהשינויים.

"הדבר החשוב ביותר עבורנו הוא שהצלחנו לספק למעסיקים הקטנים שקט נפשי ותפעולי בכל הקשור לניהול הכספים של העובדים, הם יכולים להיות רגועים וגם לחסוך משאבים יקרים של כוח אדם וזמן לטיפול בנושא".

מתעניין בהטמעת מערכת סמארטי בעסק שלך? לבדיקת התאמתך בחר את האזור בו מתנהל העסק:

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם:

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: