| |

ירושלים:

"מי שיש לו כספת לא מוצהרת בחו"ל – לא יכול לעשות שימוש בכסף"

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print

תושב ישראל המחזיק כספת או חשבון בנק בחו"ל חייב להצהיר עליו לרשויות המס על מנת לעשות שימוש בכסף. אך בעוד הרשויות ידרשו את המס המקסימלי, יש דרכים בהן ניתן למזער למינימום את התשלום: "נלחמים כדי שהצדק ייצא והלקוח ישלם רק את מה שהוא צריך"

א', בת 67 מאזור המרכז, החזיקה בבעלותה כספת בבנק שוויצרי שבה אחסנה זהב, תכשיטים וכסף בשווי של 2 מיליון דולר. א' הבינה, שכשהיא ובעלה ילכו לעולמם, לא יוכלו להוריש לילדים את תכולת הכספת מבלי שתתעורר בעיית מס, שתאלץ את הילדים לשלם יותר מחצי משווי התכולה. 

הצטרפותה של ישראל לאחרונה, למדינות המעבירות מידע באופן אוטומטי לרשויות המס, הדאיגה אזרחים רבים המחזיקים חשבונות בחו"ל.  "למעשה, החוק החדש מותיר את הכספות בחו"ל לא שמישות וחסרות ערך למי שלא יצהיר בארץ על תכולתן", מסביר פז הלפרין, מומחה מס ומפורשי רשות המיסים. "כל פעולה שתיעשה בכספים בחו"ל, רכישת נדל"ן, השקעה, מכירה של נכסים– תהיה מדווחת ישירות לרשות המיסים בארץ ותיפתח חקירה פלילית בנושא העלמת מס", הוא מסביר.

א' פנתה להלפרין לייעוץ על מנת להפחית ככל הניתן את המס שישולם על תכולת הכספת ולפתור את בעיית הירושה. הם לא רצו להשאיר לילדיהם הון לא מוצהר, שיסבך אותם בפרשיית מס וחקירות, וחיפשו דרך לפתור את הבעיה מבעוד מועד. "אם א' הייתה מצהירה לבדה על תכולת הכספת לרשות המיסים, היא היתה נדרשת לשלם מס של מיליון דולר ועוד הצמדה עם ריבית דריבית של 4% לשנה. 

"בזכות הניסיון וההיכרות שלנו עם החוק, הצלחנו לאסוף חלקי ניירת, שהספיקו כדי להוכיח שמדובר בירושה, ותשלום המס של א' הסתכם ב-150 אלף דולר בלבד. 

מעוניינים בפגישת ייעוץ מס
ללא עלות?

מעוניינים בפגישת ייעוץ מס ללא עלות? התקשרו ל- 077-7298659

או לחצו כאן >>

"נלחמים עד הסוף עבור הלקוח"

הלפרין עוסק בתחום כבר יותר מ-30 שנה והיה בעברו, בעל תפקיד ברשות המיסים. יחד עם 3 פורשים נוספים בכירים מהרשות, הם פתחו לפני כ-7 שנים גוף שמספק שירותי ייעוץ מס. "אנחנו נותנים שירות אך ורק בתחום המיסוי שאותו אנחנו מכירים היטב מבפנים", אומר הלפרין. "הלקוחות שלנו יודעים שהם מקבלים את הטוב ביותר – אנחנו נלחמים עד הסוף כדי שהלקוח ישלם רק את מה שהוא צריך על פי חוק ולא שקל אחד יותר.

"רשות המיסים פועלת לפי החוק היבש ומבקשת את מקסימום המס שנדרש לפי הסכום המוצהר. אבל אין סיבה שאדם שקיבל ירושה למשל, לפני שנים רבות, ישלם מס כאילו הוא הרוויח את הכסף הזה לאחרונה. מיסי הירושה שונים ממיסי ההכנסה ולכן חשוב להבין את מקור הכסף ולייצג את הלקוח בהתאם בין היתר, באמצעות מינוף של בדלי מסמכים לכדי ראיות שיעמדו לזכותנו. 

 

 

"הדבר שמוביל אותנו הוא שיעשה צדק מוחלט – זה זורם לנו בדם, אנחנו נעשה הכל על מנת לייצג את עמדתו של הלקוח ונתעקש עד הסוף מול רשות המיסים מתוך היכרות פנימית עם המנגנונים שלהם".

"לפנות לרשויות מבלי להסגיר את זהותכם"

בסוף 2019 הסתיים נוהל הגילוי מרצון בישראל, שאפשר לבעלי הון להצהיר על הכנסות בדיעבד מבלי להישפט על עבירה פלילית. "אנחנו מקבלים פניות רבות מאנשים שחוששים מפני ההליכים שעלולים להיפתח נגדם אם יפנו לרשויות. לכן חשוב להיעזר באנשי מקצוע מתאימים שיידעו לפנות באופן אנונימי לרשויות המס ולבדוק את ההשלכות מבלי להסגיר את הזהות.

הלפרין מסביר כי העבירה נוצרת רק מעצם אי הגשת דו"ח למס ההכנסה על ההכנסות בחו"ל ולא בגלל אי תשלום המס המתחייב. לכן, גם אם תכולת הכספת או הכספים שבחשבון הבנק בחו"ל אינם חייבים בדיווח, עדיין צריך לפנות לרשות המיסים כדי לבסס זאת.

"לאחר הבירור שאנו עושים, ניתן להגיע להסכמות מול רשות המיסים ואם הן מקובלות על הלקוח, ניתן לחשוף את זהותו ולשלם את מה שהוסכם מבלי שהוא יעמוד לדין. האפשרות הזו יכולה להקל מאוד על מי שפספס את המועד של הגילוי מרצון".

"להימנע מהשלכות קשות ומבעיות ירושה"

הלפרין מספר, כי לאחרונה מגיעות למשרדם פניות רבות שמגיעות מהקהילה החרדית שחלקים ממנה מעדיפים לא לשתף פעולה עם מוסדות המדינה. "גם הם מבינים עכשיו, שכל הון שנמצא בחו"ל חייב להיות מדווח על מנת שיהיה לו ערך ויוכלו לעשות בו שימוש".

"זה אולי נשמע אבסורדי, אבל היום גם אדם שיש לו מיליונים רבים בחשבונות וכספות בחו"ל, לא שווה יותר מאדם שאין ברשותו דבר, אם הוא לא מצהיר על כך", אומר הלפרין ומסכם: "כל תזוזה בכסף הזה בחו"ל תהיה מדווחת לרשויות המס והעונש יהיה קשה. לכן, ההמלצה שלנו היא לטפל בעניין כמה שיותר מהר, להימנע מהשלכות קשות, מריבית דריבית שנצברת ומבעיות ירושה שיכולות להתעורר ליורשים".

מעוניינים בפגישת ייעוץ מס ללא עלות? התקשרו ל- 077-7298659

מעוניינים בפגישת ייעוץ מס ללא עלות?

או מלאו את הפרטים למטה ונציג יחזור אליכם

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם:

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: