| |

ירושלים:

מספטמבר 2020: יותר ישראלים זכאים לקבל דרכון אוסטרי

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print

החוק האוסטרי הקובע מי זכאי לקבלת אזרחות הורחב, וכעת צאצאיהם של מי שגרו באוסטריה בין 1933 ל-1955 ונמלטו על רקע רדיפה פוליטית, זכאים לדרכון אוסטרי. "זה דרכון אירופי לכל דבר, שמאפשר מגורים, עבודה ולימודים בכל האיחוד. הרבה ישראלים יקפצו על ההזדמנות וכדאי להיות הראשונים בתור"

בשורות טובות לישראלים ממוצא אוסטרי: תיקון חדש לחוק שנכנס לתוקף ב 1.9.2020, מרחיב את הזכאות לקבלת אזרחות אוסטרית לצאצאים של כל מי שנרדף על ידי המפלגה הנאצית בשטחה של אוסטריה. התיקון לחוק  פותח בפני ישראלים רבים אפשרות לקבלת דרכון אירופי על כל היתרונות הרבים הטמונים בכך, כגון אפשרות להתגורר, ללמוד, לעבוד ולטייל ברחבי האיחוד האירופאי.

לדברי עו"ד טל אופיר ממשרד עו"ד כהן, דקר, פקס וברוש, "התיקון החדש מתייחס ליהודים שהתגוררו בשטחי אוסטריה בין 1933 ל-1955, גם אם לא היו אזרחים אוסטריים, ונאלצו להימלט מאוסטריה על רקע רדיפה של המפלגה הנאצית. לפי התיקון, הצאצאים של יהודי אוסטריה, בין אם מדובר בילדים, נכדים, נינים וכו', זכאים לאזרחות אוסטרית. התיקון למעשה מתקן עוול היסטורי שנעשה ליהודים שנאלצו להימלט מאוסטריה בשל האנטישמיות ועליית השלטון הנאצי".

לבדיקה ראשונית ללא עלות לזכאותכם לדרכון אוסטרי, בחרו את קבוצת הגיל שלכם:

יש לכם אזרחות זרה נוספת? תוכלו לשמור עליה

עו"ד אופיר מסביר כי בעבר, רק מי שאביו, סבו או אבי סבו היה אזרח אוסטריה, יכול היה לקבל אזרחות אוסטרית. "בעקבות התיקון לחוק, גם מי שאמו, סבתו וכו' התגוררו באוסטריה בשנים הקובעות, יוכל לקבל את האזרחות".

האם כדי לקבל את האזרחות האוסטרית יש לוותר על אזרחות קיימת?

"כלל לא", מסביר עו"ד _אופיר. "את האזרחות האוסטרית אפשר לקבל בלי צורך לוותר על אזרחות ישראליות או אזרחות זרה נוספת. בנוסף, גם חיילי צה"ל, או מי שסיימו את השירות הצבאי, יוכלו לקבל אזרחות".

"להבדיל מאזרחות במדינות אחרות באירופה, אוסטריה לא דורשת את ידיעת השפה, וגם לא מגורים במדינה", מדגיש עו"ד אופיר. "כל מה שדרוש הוא להוכיח שהמשפחה נמלטה מאוסטריה לאחר שנת 1933. הגשת הבקשה כרוכה באיתור והשגת מסמכים אישיים ואימותם. התהליך איסוף ואימות המסמכים מעט מסורבל, אך עם השלמתו ניתן להגיש את הבקשה".

מי אינו זכאי לאזרחות?

"יש הרבה בלבול סביב האימפריה האוסטרו-הונגרית, שהקיפה שטחים רבים שכיום נמצאים במדינות אחרות. חשוב לדעת שלאזרחות האוסטרית זכאים רק צאצאים של מי שחיו בגבולות אוסטריה של היום, ולא באוסטרו-הונגריה הרחבה".

"עדיף להתחיל בהקדם האפשרי"

משרד עו"ד כהן, דקר, פקס וברוש מתמחה באזרחות זרה, הגירה, רילוקיישן ועוד, ומטפל מזה שנה באזרחות אוסטרית, עוד טרם התיקון לחוק. "העובדה שיש לנו בצוות דוברי גרמנית וגם נוטריונים, עוזרת לנו לטפל בכל התהליך תחת קורת גג אחת, בלי הצורך לפנות לגורמים חיצוניים ולבזבז עוד זמן וכסף", מסביר עו"ד אופיר. "בנוסף, אנחנו מקפידים לשמור על קשר עם אנשי השגרירות האוסטרית, כך שקל לנו יותר לזרז תהליכים".

אתה צופה ביקוש גבוה לאזרחות אוסטרית?

"בוודאי. חשוב לזכור שהיא מקנה דרכון אירופי לכל דבר, בשל חברותה של אוסטריה באיחוד האירופי. מי שמחזיק באזרחות אוסטרית נהנה מזכויות בכל מדינות האיחוד, יכול להתגורר בהם בלי מגבלות, ללמוד ולעבוד. ויש גם בונוס, אפשרות כניסה לארה"ב בלי הוצאת ויזה מיוחדת. אני מאמין שבקרוב יהיה זרם בקשות גדול מאוד לאזרחות האוסטרית, ומי שיתחיל בהקדם האפשרי יהיה בראש התור, ולא ייתקע בצוואר הבקבוק בזמן שעוד ועוד ישראלים יקפצו על האופציה המפתה הזו".

למה בעצם לא להתחיל את התהליך לבד?

"כמשרד שמטפל זה שנים בבקשות לאזרחות זרה, הגיעו אלינו לא מעט לקוחות שניסו לבצע את התהליך בעצמם, או דרך עו"ד שאין לו ניסיון בתחום, ונתקעו. זה תהליך ביורוקרטי ארוך ומסובך, צריך לדעת מה בדיוק לעשות בכל שלב, למלא את הטפסים בדרך הנכונה שלא תביא לסירוב, ועם מי לדבר כדי להאיץ את התהליכים במידת הצורך. אנחנו מאמינים שהיתרונות הרבים של אזרחות באיחוד האירופי, מצדיקים את הפנייה לאנשי מקצוע מנוסים".

לבדיקה ראשונית ללא עלות לזכאותכם לדרכון אוסטרי, בחרו את קבוצת הגיל שלכם:

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם:

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: